Søk i denne bloggen

torsdag 15. mars 2012

Såpekoking:)


For en tid tilbake prøvde jeg meg på såpekoking her hjemme. Det var både enkelt og moro. Såpene ble fine og luktet kjempegodt. Litt kjedelig med helt hvite, så neste gang skal jeg kjøpe farge som jeg tilsetter. Jeg brukte et ferdig kit fra Panduro. Det morsomste var å pynte innpakningen:)


Først delte jeg såpestykket i biter, og smeltet i vannbad uten å røre. Da unngår man luftbobler.


Bilde av pakken


Her har det meste smeltet.


Helte massen i silikonformen...


Så var det å vente til de stivnet.


Her er de ferdige såpestykkene.


Noe av pynten fulgte med, og andre ting fant jeg i hobbyskapet.


Supert å gi bort som en liten gave!

1 kommentar:

  1. Så fine såper!! Likte så godt innpakningen, så forseggjort!!!
    Fin helg til deg!!

    Klem

    SvarSlett

Kommentaren vil bli publisert så snart den er godkjent.

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.